loading...

یک بلاگ برای هرچیز جدید و جالب

بازدید : 396
جمعه 9 خرداد 1399 زمان : 14:14

تاریخچه پردیس علوم دانشگاه تهران

تأسیس پردیس علوم به زمان تأسیس دارالفنون یعنی حدود ١٥٠ سال باز می گردد. در آن زمان سطح تحصیلات در حد مقطع دبیرستان بود. دروسی که در دارالفنون تدریس می‌شد عبارت بودند از: فیزیک، شیمی، طبیعیات، داروسازی و تجزیه معادن که به تدریج حساب، هندسه، جغرافیا و نقاشی نیز به آن ها اضافه گشت.
ساختمان دانشکده علوم در سال ١٣٣٠ افتتاح شد و تصمیم بر آن شد که به جای دایر بودن گروه های مختلف علوم در دانشکده های مختلف، کلیه رشته‌های علوم پایه در دانشکده علوم مستقر گردد.
سرانجام در سال ١٣٨٤به دنبال ارتقای تشکیلات سازمانی دانشگاه تهران، دانشکده علوم به پردیس علوم تغییر نام یافت.

دانشکده ها، گروه ها، و رشته های پردیس علوم دانشگاه تهران

دانشکده های پردیس علوم عبارتند از:

• دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر

در این دانشکده تعداد ٤٥٢ دانشجوی کارشناسی، ١٥٤ دانشجوی کارشناسی ارشد و ٤٣ دانشجوی دکتری در حال تحصیل هستند. رشته های این دانشکده عبارتند از:
ریاضی محض در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
ریاضی کاربردی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
علوم کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
آمار کارشناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

• دانشکده شیمی

دانشـــکده شـــیمی در مقطع کارشناســــی در دو رشــته شیمی محض و شیمی کاربردی، در دوره کارشناســـی ارشد در رشته های تخصصی شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی پلیمر، فیتوشیمی، شیمی نانو و شیمی کاربردی و در دوره دکتری در رشته های شـیمی آلی، شیمی معدنی، شـــیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شـــیمی کاربردی و نانوشیمی پذیرای دانشجویان می باشد.

• دانشکده زیست‌شناسی

دانشکده زیست شناسی از بخش های زیست شناسی سلولی و مولکولی، علوم جانوری، علوم گیاهی و میکروبیولوژی تشکیل شده است. رشته های این دانشکده عبارتند از:

زیست شناسی سلولی و مولکولی در مقطع کارشناسی
علوم جانوری در مقطع کارشناسی
علوم گیاهی در مقطع کارشناسی
زیست شناسی – علوم سلولی و مولکولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – زیست شناسی سلولی و تکوین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – فیزیولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – بیوسیستماتیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم گیاهی – فیزیولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم گیاهی – سیستماتیک و بوم شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زیست شناسی دریا – جانوران دریا در مقطع کارشناسی ارشد
میکروبیولوژی کارشناسی، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زیست فن آوری میکروبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد

• گروه بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری)

دوره تحصیلی این رشته شامل سه مرحله بوده و دانشجویان پس از اتمام مرحله اول در یکی از گرایش های بیوتکنولوژی مولکولی، بیوتکنولوژی پزشکی، فراورش زیستی، بیوتکنولوژی کشاورزی، بیوتکنولوژی میکروبی و بیوتکنولوژی محیطی و دریایی به تحصیل ادامه می دهند.

• دانشکده زمین‌شناسی

رشته های این دانشکده عبارتند از:
زمین شناسی عمومی در مقطع کارشناسی
پترولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
چینه نگاری و فسیل شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زمین شناسی مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زمین شناسی اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد
زمین شناسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد

• دانشکده فیزیک

رشته های این دانشکده عبارتند از:
فیزیک در مقطع کارشناسی
فیزیک مهندسی در مقطع کارشناسی
فیزیک – حالت جامد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک اتمی و مولکولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک هسته ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک ذرات بنیادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
گرانش و فیزیک نجومی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته ها می توانید با گروه مشاوره انتخاب رشته دکتر یعقوبی در تماس باشید.

تسهیلات و امکانات دانشگاه تهران

باشگاه دانشگاه تهران

باشگاه دانشگاه، زیر مجموعه اداره کل امور رفاهی واقع در ضلع جنوب غربی پردیس مرکزی دانشگاه، با مساحت زمین ۱۰۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰۰ مترمربع با سازه بتن مسلح و سطح اشغال ۲۵ % توسط معمار مشهور فرانسوی آقای “رولان مارسل دوبرول ” در بین سال های ۱۳۲۰ – ۱۳۱۷ احداث و در سی ام تیر ماه سال ۱۳۹۷ پس از حدود ۲۴ ماه اجرای عملیات مرمت و نوسازی توسط ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم اداری و مالی دانشگاه افتتاح گردید .

باشگاه دانشگاه با بهره مندی از ۴ تالار مجزا با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر و با دارا بودن آشپزخانه صنعتی به همراه کلیه لوازم و تجهیزات مدرن آماده ارائه خدمات متنوعی جهت رفاه حال کارکنان محترم، و دانشجویان گرانقدر می باشد.

مشاوره دانشجویی

دفاتر ارتقای تحصیلی
برگزاری کارگاه های آموزشی، ارسال محصولات فرهنگی آموزشی، برگزاری همایش های خانه و دانشگاه برای استادان، دانشجویان و خانواده ها و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره تحصیلی به دانشجویان از مهم ترین فعالیت های این دفاتر است. این دفاتر در دانشکده های اقتصاد، الهیات، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و پردیس های ابوریحان، علوم، فنی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنرهای زیبا در ساعات اداری فعال می باشند.

بهداشت روان و پیشگیری
این واحد؛ با هدف پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی در زمینه های مختلف اعم از تدوین و انتشار، بسته های آموزشی مکتوب، فصل نامه تخصصی سلامت روان، ماه نامه پیام مشاور، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و گاهنامه های بهداشت روانی، برگزاری نمایشگاه، انجام طرح غربالگری و انجام فعالیت پژوهشی کاربردی اقدام می نماید. همچنین این واحد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با عناوین مختلفی نظیر؛ آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی، اصول مطالعه و برنامه ریزی، تحلیل رفتار متقابل، پیشگیری از اعتیاد و مواد روان گردان و غیره در سطوح مختلف؛ ویژه اساتید راهنما، کارکنان و کارشناسان دانشگاه، کارشناسان مراکز مشاوره و دانشجویان می نماید.
مشاوره و روان درمانی
تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی،مددکار، روان سنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس ها ارائه می شود .

مشاوره الکترونیکی
مشاوره الکترونیکی از طریق وب سایت مرکز مشاوره دانشگاه و فرم زیر صورت می پذیرد. علاقه مندان می توانند پرسش های خود را در این وب سایت مطرح کرده و پاسخ متخصصان را در وب سایت یا ایمیل خود دریافت نمایند.

وام های دانشجویی

عناوین و شرایط وام هاي دانشجویان دوره روزانه
• وام تحصیلی

مقطع تحصیلی مشمولین وام
کارشناسی پیوسته دانشجویان مجرد
کارشناسی ارشد ناپیوسته
دکتري تخصصی
کارشناسی پیوسته دانشجویان متاهل مرد
کارشناسی ارشد ناپیوسته
دکتري تخصصی

• وام مسکن

مدارک ویژه مشمولین وام
تصویر اجاره نامه رسمی داراي کد رهگیري دانشجویان مجرد که در محل سکونت خانواده نبوده و در خوابگاه هاي دانشجویی نیز سکونت نداشته باشند.
· تصویر سند ازدواج

· تصویر اجاره نامه رسمی داراي کد رهگیري

دانشجویان متأهل که در محل سکونت خانواده نبوده و در خوابگاه هاي دانشجویی نیز سکونت نداشته باشند.

• وام ودیعه مسکن متأهلی
ودیعه مسکن متاهلی فقط یک نوبت در طول هر مقطع تحصیلی قابل پرداخت است.

• وام ازدواج
وام ازدواج حداکثر تا یک سال پس از تاریخ ثبت عقد ازدواج پرداخت می شود.
وام فوق فقط براي یکبار تعلق می گیرد.
در صورتی که زوجین دانشجو باشند، به هر دو نفر آنان وام ازدواج تعلق می گیرد.
وام هایی مانند وام ضروری، وام تغذیه و … نیز به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد.

کتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران

کتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ با انتقال مجموعه کتابخانه مدرسه دارالفنون کار خود را آغاز نمود. این کتابخانه ٢بار در سطح دانشگاه تهران به عنوان کتابخانه نمونه انتخاب شده است و با مجموعه ایی بالغ بر ١١٣،١١١ نسخه، یکی از غنی ترین کتابخانه ها در حوزه های : شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر، زیست شناسی، زمین شناسی و بیوتکنولوژی به شمار می رود.

تغذیه دانشجویان

در پردیس علوم، دانشجویان به منظور دریافت وعده ناهار می توانند از امکانات و فضاهای موجود در پردیس استفاده نمایند. این امکانات بارتند از: یک آشپزخانه مرکزی، رستوران های دانشجویی، رستوران اساتید و کارکنان و بوفه در مجموعه پردیس و یک آشپزخانه، رستوران و بوفه در دانشکده فیزیک. ناهار دانشجویان روزانه در آشپزخانه ها طبخ شده و دانشجویان می توانند از طریق پایگاه تغذیه اقدام به پیش خرید غذا بنمایند.

رزرو دانشجویی: کم هزینه ٧٩٠٠ ریال، متوسط هزینه ١١٢٥٠ ریال، پر هزینه ١٢٩٠٠ ریال
روز فروش دانشجویی ازطریق کارت دانشجویی :٢٥٠٠٠ ریال می باشد.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران

خوابگاه های دانشگاه شامل:

• خوابگاه های برادارن

مجتمع کوی دانشگاه
این مجتمع در خیابان کارگر شمالی، روبروی خیابان پانزدهم واقع و دارای ۲ درب می باشد، که درب اصلی آن در خیابان کارگر شمالی و یک درب نیز در غرب مجتمع (شهرآرا) می باشد. مجتمع کوی برادران هم اکنون دارای ۱۲ خوابگاه برای برادران (ساختمان ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۲۲ ، جمال زاده، امام علی، رسولیان، مصلی نژاد) و یک خوابگاه متاهلین می باشد .

خوابگاه های سطح شهر
خوابگاه وصال شیرازی، خوابگاه ۱۶ آذر، خوابگاه رودکی، خوابگاه شهدای دانشجو، خوابگاه فارابی، خوابگاه خوارزمی، خوابگاه پرفسور حسابی، خوابگاه عطار، خوابگاه قدس و خوابگاه حافظ

• خوابگاه های خواهران

مجتمع فاطمیه
مجتمع فاطمیه بزرگترین مجتمع خوابگاهی خواهران دانشگاه تهران است که در انتهای خیابان کارگر شمالی؛ روبروی خیابان بیستم دست چپ؛ قرار دارد. این مجتمع شامل پنج ساختمان (فاطمیه ۱، فاطمیه ۲، فاطمیه ۳، فاطمیه ۴، فاطمیه ۵)، دو مهمانسرا، یک مجموعه فرهنگی هنری، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه، آمفی تئاتر، سایت رایانه و… است .

مجتمع چمران
مجتمع خوابگاهی شهید چمران در انتهای خیابان کارگر شمالی- دست چپ، روبروی شهرک والفجر قرار دارد. این مجتمع شامل ۴ ساختمان (فیض کاشانی، ۷۰ ، ۷۱ و ۷۲ )، سالن بدنسازی، زمین چمن مصنوعی، زمین بسکتبال، سایت رایانه ای و… است. لازم به ذکر است کلیه اتاق های دانشجویان مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه است. در این مجتمع نمازخانه ای به مساحت ۲۳۸ مترمربع وجود دارد.

خوابگاه کیانوری
این خوابگاه در خیابان کارگر شمالی، خیابان هفدهم، کوچه سنبل، پلاک ۱ قرار دارد.خوابگاه کیانوری مخصوص دانشجویان دکترای است وکلیه سوئیت های آن مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه و ظرفیت اتاق ها ۱ یا ۲ نفره می باشد. این خوابگاه دارای سالن تلویزیون با مساحت ۳۵ متر مربع، نمازخانه با مساحت ۳۵ متر مربع، اتاق ملاقات با مساحت ۳۶ متر مربع که همسران وخانواده های دانشجویان می توانند در این محل با عزیزان خود ملاقات کنند. دو باب سالن مطالعه هر کدام با مساحت ۳۰ متر مربع و رختشوی خانه از دیگر امکانت این خوابگاه می باشد .

• خوابگاه های متاهلین

خوابگاه متاهلین غدیر، خوابگاه متاهلین جلال آل احمد و خوابگاه متاهلین شهید مطهری (سعادت آباد)
• خوابگاه دانشجویان خارجی
برادران

تاریخچه پردیس علوم دانشگاه تهران

تأسیس پردیس علوم به زمان تأسیس دارالفنون یعنی حدود ١٥٠ سال باز می گردد. در آن زمان سطح تحصیلات در حد مقطع دبیرستان بود. دروسی که در دارالفنون تدریس می‌شد عبارت بودند از: فیزیک، شیمی، طبیعیات، داروسازی و تجزیه معادن که به تدریج حساب، هندسه، جغرافیا و نقاشی نیز به آن ها اضافه گشت.
ساختمان دانشکده علوم در سال ١٣٣٠ افتتاح شد و تصمیم بر آن شد که به جای دایر بودن گروه های مختلف علوم در دانشکده های مختلف، کلیه رشته‌های علوم پایه در دانشکده علوم مستقر گردد.
سرانجام در سال ١٣٨٤به دنبال ارتقای تشکیلات سازمانی دانشگاه تهران، دانشکده علوم به پردیس علوم تغییر نام یافت.

دانشکده ها، گروه ها، و رشته های پردیس علوم دانشگاه تهران

دانشکده های پردیس علوم عبارتند از:

• دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر

در این دانشکده تعداد ٤٥٢ دانشجوی کارشناسی، ١٥٤ دانشجوی کارشناسی ارشد و ٤٣ دانشجوی دکتری در حال تحصیل هستند. رشته های این دانشکده عبارتند از:
ریاضی محض در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
ریاضی کاربردی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
علوم کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
آمار کارشناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

• دانشکده شیمی

دانشـــکده شـــیمی در مقطع کارشناســــی در دو رشــته شیمی محض و شیمی کاربردی، در دوره کارشناســـی ارشد در رشته های تخصصی شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی پلیمر، فیتوشیمی، شیمی نانو و شیمی کاربردی و در دوره دکتری در رشته های شـیمی آلی، شیمی معدنی، شـــیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شـــیمی کاربردی و نانوشیمی پذیرای دانشجویان می باشد.

• دانشکده زیست‌شناسی

دانشکده زیست شناسی از بخش های زیست شناسی سلولی و مولکولی، علوم جانوری، علوم گیاهی و میکروبیولوژی تشکیل شده است. رشته های این دانشکده عبارتند از:

زیست شناسی سلولی و مولکولی در مقطع کارشناسی
علوم جانوری در مقطع کارشناسی
علوم گیاهی در مقطع کارشناسی
زیست شناسی – علوم سلولی و مولکولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – زیست شناسی سلولی و تکوین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – فیزیولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم جانوری – بیوسیستماتیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم گیاهی – فیزیولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
علوم گیاهی – سیستماتیک و بوم شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زیست شناسی دریا – جانوران دریا در مقطع کارشناسی ارشد
میکروبیولوژی کارشناسی، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زیست فن آوری میکروبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد

• گروه بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری)

دوره تحصیلی این رشته شامل سه مرحله بوده و دانشجویان پس از اتمام مرحله اول در یکی از گرایش های بیوتکنولوژی مولکولی، بیوتکنولوژی پزشکی، فراورش زیستی، بیوتکنولوژی کشاورزی، بیوتکنولوژی میکروبی و بیوتکنولوژی محیطی و دریایی به تحصیل ادامه می دهند.

• دانشکده زمین‌شناسی

رشته های این دانشکده عبارتند از:
زمین شناسی عمومی در مقطع کارشناسی
پترولوژی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
چینه نگاری و فسیل شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زمین شناسی مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
زمین شناسی اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد
زمین شناسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد

• دانشکده فیزیک

رشته های این دانشکده عبارتند از:
فیزیک در مقطع کارشناسی
فیزیک مهندسی در مقطع کارشناسی
فیزیک – حالت جامد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک اتمی و مولکولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک هسته ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
فیزیک ذرات بنیادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
گرانش و فیزیک نجومی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته ها می توانید با گروه مشاوره انتخاب رشته دکتر یعقوبی در تماس باشید.

تسهیلات و امکانات دانشگاه تهران

باشگاه دانشگاه تهران

باشگاه دانشگاه، زیر مجموعه اداره کل امور رفاهی واقع در ضلع جنوب غربی پردیس مرکزی دانشگاه، با مساحت زمین ۱۰۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰۰ مترمربع با سازه بتن مسلح و سطح اشغال ۲۵ % توسط معمار مشهور فرانسوی آقای “رولان مارسل دوبرول ” در بین سال های ۱۳۲۰ – ۱۳۱۷ احداث و در سی ام تیر ماه سال ۱۳۹۷ پس از حدود ۲۴ ماه اجرای عملیات مرمت و نوسازی توسط ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم اداری و مالی دانشگاه افتتاح گردید .

باشگاه دانشگاه با بهره مندی از ۴ تالار مجزا با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر و با دارا بودن آشپزخانه صنعتی به همراه کلیه لوازم و تجهیزات مدرن آماده ارائه خدمات متنوعی جهت رفاه حال کارکنان محترم، و دانشجویان گرانقدر می باشد.

مشاوره دانشجویی

دفاتر ارتقای تحصیلی
برگزاری کارگاه های آموزشی، ارسال محصولات فرهنگی آموزشی، برگزاری همایش های خانه و دانشگاه برای استادان، دانشجویان و خانواده ها و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره تحصیلی به دانشجویان از مهم ترین فعالیت های این دفاتر است. این دفاتر در دانشکده های اقتصاد، الهیات، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و پردیس های ابوریحان، علوم، فنی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنرهای زیبا در ساعات اداری فعال می باشند.

بهداشت روان و پیشگیری
این واحد؛ با هدف پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی در زمینه های مختلف اعم از تدوین و انتشار، بسته های آموزشی مکتوب، فصل نامه تخصصی سلامت روان، ماه نامه پیام مشاور، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و گاهنامه های بهداشت روانی، برگزاری نمایشگاه، انجام طرح غربالگری و انجام فعالیت پژوهشی کاربردی اقدام می نماید. همچنین این واحد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با عناوین مختلفی نظیر؛ آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی، اصول مطالعه و برنامه ریزی، تحلیل رفتار متقابل، پیشگیری از اعتیاد و مواد روان گردان و غیره در سطوح مختلف؛ ویژه اساتید راهنما، کارکنان و کارشناسان دانشگاه، کارشناسان مراکز مشاوره و دانشجویان می نماید.
مشاوره و روان درمانی
تیم تخصصی مرکز مشاوره دانشگاه شامل روانپزشک، روانشناس بالینی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تحصیلی،مددکار، روان سنج و مشاوره مذهبی است. متخصصان این مرکز به شیوه های گوناگونی خدمات درمانی ارائه می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره الکترونیکی و نوروتراپی. این خدمات در تمامی روزهای هفته در مرکز مشاوره دانشگاه و شعبات آن در سطح خوابگاه ها و پردیس ها ارائه می شود .

مشاوره الکترونیکی
مشاوره الکترونیکی از طریق وب سایت مرکز مشاوره دانشگاه و فرم زیر صورت می پذیرد. علاقه مندان می توانند پرسش های خود را در این وب سایت مطرح کرده و پاسخ متخصصان را در وب سایت یا ایمیل خود دریافت نمایند.

وام های دانشجویی

عناوین و شرایط وام هاي دانشجویان دوره روزانه
• وام تحصیلی

مقطع تحصیلی مشمولین وام
کارشناسی پیوسته دانشجویان مجرد
کارشناسی ارشد ناپیوسته
دکتري تخصصی
کارشناسی پیوسته دانشجویان متاهل مرد
کارشناسی ارشد ناپیوسته
دکتري تخصصی

• وام مسکن

مدارک ویژه مشمولین وام
تصویر اجاره نامه رسمی داراي کد رهگیري دانشجویان مجرد که در محل سکونت خانواده نبوده و در خوابگاه هاي دانشجویی نیز سکونت نداشته باشند.
· تصویر سند ازدواج

· تصویر اجاره نامه رسمی داراي کد رهگیري

دانشجویان متأهل که در محل سکونت خانواده نبوده و در خوابگاه هاي دانشجویی نیز سکونت نداشته باشند.

• وام ودیعه مسکن متأهلی
ودیعه مسکن متاهلی فقط یک نوبت در طول هر مقطع تحصیلی قابل پرداخت است.

• وام ازدواج
وام ازدواج حداکثر تا یک سال پس از تاریخ ثبت عقد ازدواج پرداخت می شود.
وام فوق فقط براي یکبار تعلق می گیرد.
در صورتی که زوجین دانشجو باشند، به هر دو نفر آنان وام ازدواج تعلق می گیرد.
وام هایی مانند وام ضروری، وام تغذیه و … نیز به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد.

کتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران

کتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ با انتقال مجموعه کتابخانه مدرسه دارالفنون کار خود را آغاز نمود. این کتابخانه ٢بار در سطح دانشگاه تهران به عنوان کتابخانه نمونه انتخاب شده است و با مجموعه ایی بالغ بر ١١٣،١١١ نسخه، یکی از غنی ترین کتابخانه ها در حوزه های : شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر، زیست شناسی، زمین شناسی و بیوتکنولوژی به شمار می رود.

تغذیه دانشجویان

در پردیس علوم، دانشجویان به منظور دریافت وعده ناهار می توانند از امکانات و فضاهای موجود در پردیس استفاده نمایند. این امکانات بارتند از: یک آشپزخانه مرکزی، رستوران های دانشجویی، رستوران اساتید و کارکنان و بوفه در مجموعه پردیس و یک آشپزخانه، رستوران و بوفه در دانشکده فیزیک. ناهار دانشجویان روزانه در آشپزخانه ها طبخ شده و دانشجویان می توانند از طریق پایگاه تغذیه اقدام به پیش خرید غذا بنمایند.

رزرو دانشجویی: کم هزینه ٧٩٠٠ ریال، متوسط هزینه ١١٢٥٠ ریال، پر هزینه ١٢٩٠٠ ریال
روز فروش دانشجویی ازطریق کارت دانشجویی :٢٥٠٠٠ ریال می باشد.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران

خوابگاه های دانشگاه شامل:

• خوابگاه های برادارن

مجتمع کوی دانشگاه
این مجتمع در خیابان کارگر شمالی، روبروی خیابان پانزدهم واقع و دارای ۲ درب می باشد، که درب اصلی آن در خیابان کارگر شمالی و یک درب نیز در غرب مجتمع (شهرآرا) می باشد. مجتمع کوی برادران هم اکنون دارای ۱۲ خوابگاه برای برادران (ساختمان ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۲۲ ، جمال زاده، امام علی، رسولیان، مصلی نژاد) و یک خوابگاه متاهلین می باشد .

خوابگاه های سطح شهر
خوابگاه وصال شیرازی، خوابگاه ۱۶ آذر، خوابگاه رودکی، خوابگاه شهدای دانشجو، خوابگاه فارابی، خوابگاه خوارزمی، خوابگاه پرفسور حسابی، خوابگاه عطار، خوابگاه قدس و خوابگاه حافظ

• خوابگاه های خواهران

مجتمع فاطمیه
مجتمع فاطمیه بزرگترین مجتمع خوابگاهی خواهران دانشگاه تهران است که در انتهای خیابان کارگر شمالی؛ روبروی خیابان بیستم دست چپ؛ قرار دارد. این مجتمع شامل پنج ساختمان (فاطمیه ۱، فاطمیه ۲، فاطمیه ۳، فاطمیه ۴، فاطمیه ۵)، دو مهمانسرا، یک مجموعه فرهنگی هنری، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه، آمفی تئاتر، سایت رایانه و… است .

مجتمع چمران
مجتمع خوابگاهی شهید چمران در انتهای خیابان کارگر شمالی- دست چپ، روبروی شهرک والفجر قرار دارد. این مجتمع شامل ۴ ساختمان (فیض کاشانی، ۷۰ ، ۷۱ و ۷۲ )، سالن بدنسازی، زمین چمن مصنوعی، زمین بسکتبال، سایت رایانه ای و… است. لازم به ذکر است کلیه اتاق های دانشجویان مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه است. در این مجتمع نمازخانه ای به مساحت ۲۳۸ مترمربع وجود دارد.

خوابگاه کیانوری
این خوابگاه در خیابان کارگر شمالی، خیابان هفدهم، کوچه سنبل، پلاک ۱ قرار دارد.خوابگاه کیانوری مخصوص دانشجویان دکترای است وکلیه سوئیت های آن مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه و ظرفیت اتاق ها ۱ یا ۲ نفره می باشد. این خوابگاه دارای سالن تلویزیون با مساحت ۳۵ متر مربع، نمازخانه با مساحت ۳۵ متر مربع، اتاق ملاقات با مساحت ۳۶ متر مربع که همسران وخانواده های دانشجویان می توانند در این محل با عزیزان خود ملاقات کنند. دو باب سالن مطالعه هر کدام با مساحت ۳۰ متر مربع و رختشوی خانه از دیگر امکانت این خوابگاه می باشد .

• خوابگاه های متاهلین

خوابگاه متاهلین غدیر، خوابگاه متاهلین جلال آل احمد و خوابگاه متاهلین شهید مطهری (سعادت آباد)
• خوابگاه دانشجویان خارجی
برادران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 871
  • بازدید کلی : 10423
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی